Privacybeleid
Je laat je persoonlijke gegevens achter bij het maken van een bestelling. Dat is nou eenmaal nodig om je aankoop goed te laten verlopen. Om je veiligheid te garanderen gaan wij uiterst zorgvuldig en respectvol om met al je gegevens. Wij werken volgens de algemene voorwaarden van Thuiswinkel Waarborg en de gedragscode van het Qshops-keurmerk. Een beveiligde betaalomgeving (Secure Sockets Layer), algemene voorwaarden die overeenkomen met de Consumentenbond en een goede service staan bij ons centraal.
Je gegevens worden veilig opgeslagen in ons klantenbestand en niet doorgegeven voor commerciële doeleinden. Wij stellen je gegevens alleen ter beschikking aan partijen die betrokken zijn bij het uitvoeren van je bestelling of het verbeteren van je winkelervaring én onze privacyvoorwaarden respecteren.
Naast je naam, e-mailadres, woonadres en betaalgegevens die nodig zijn om je bestelling te leveren en om je van jouw bestelling op de hoogte te houden, gebruiken wij ook je IP-adres en gedrag op onze website om je winkelervaring te personaliseren en verbeteren. Hieronder lees je voor welke doelen jouw gegevens precies nodig zijn en met welke partijen wij samenwerken.
Je bestelling leveren
Om je bestelling te verwerken en bezorgen hebben wij jouw naam, adres, e-mailadres, betaalgegevens en telefoonnummer nodig. Graag stellen wij je ook op de hoogte van de status van jouw bestelling en nemen wij contact op in geval van onduidelijkheden. Soms geven wij jouw gegevens door aan bezorgdiensten zoals PostNL, DHL en andere erkende vervoerders als dit nodig is voor jouw bestelling. Je betaalt bij ons in een beveiligde betaalomgeving van Ingenico Payments. Betaal je met iDeal? Dan slaan wij je gegevens op in onze administratie om jouw order aan jouw betaling te koppelen en eventuele retouren terug te betalen. Mocht je met creditcard betalen, dan sturen wij jouw gegevens door naar Ingenico Payments ter controle.
Service en advies
Je kunt met ons bellen, mailen, WhatsAppen en chatten. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen met jouw vragen, maken wij gebruik van jouw gegevens en maken wij een aantekening. De gegevens uit de contactmomenten worden bewaard. LiveChat slaat bijvoorbeeld chatgesprekken op en gegevens van telefoongesprekken worden geregistreerd. Dit gebruiken wij om onze service en ons advies te verbeteren.
Reparatie
Voor het uitvoeren van reparaties aan producten die je bij ons hebt gekocht of voor service aan huis maken wij gebruik van erkende reparatieservices. Deze partijen kunnen daarvoor jouw gegevens gebruiken, bijvoorbeeld om je product na reparatie te retourneren.
Klantgegevens
In je bestelstatus vind je jouw afleveradres. Verder slaan wij je naam, woonadres, e-mailadres, telefoonnummer, betaalgegevens, geboortedatum en eerdere bestellingen op. Dan hoef je je gegevens niet opnieuw op te geven bij een volgende bestelling. Ook kunnen wij zo eerdere bestellingen gemakkelijk terugvinden om je snel te helpen. Voor verbetering van onze website en service, kunnen wij klantgegevens tot 10 jaar bewaren.
Nieuwsbrieven
Je kunt je aanmelden voor onze verschillende nieuwsbrieven. Zo blijf je op de hoogte van onze aanbiedingen, acties en ander nieuws. Wij hebben algemene en persoonlijke nieuwsbrieven. De persoonlijke nieuwsbrieven stellen wij samen op basis van jouw gegevens, zoals eerdere bestellingen. Dat maakt de nieuwsbrief interessanter voor jou. Als je geen nieuwsbrieven meer van ons wilt ontvangen, kun je je via de link onderaan elke brief afmelden of contact met ons opnemen.
Reviews
Wij zijn dol op reviews en onze klanten ook. Door jouw ervaringen te delen, geef je anderen een nóg beter beeld van onze producten. Wij houden bij welke reviews je schrijft.
Verbetering van onze winkels en service
Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij je naam, adres en e-mailadres. Zo kunnen wij de actie uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekendmaken. Ook meten wij zo de respons op onze acties.
Persoonlijk winkelen
Wij hebben zoveel artikelen in onze winkel dat we je graag op weg helpen. Bijvoorbeeld door je te wijzen op artikelen die voor jou interessant zijn. Dat gebeurt op basis van je eerdere bezoeken aan onze website. We kijken dan naar cookies en jouw IP-adres, maar ook naar wat je eerder bij ons kocht en je interesses die we kennen doordat we je daarnaar gevraagd hebben. Het product dat je net hebt gekocht, zul je dus ook niet meer als tip zien verschijnen. Daarnaast kunnen wij en onze advertentienetwerken je persoonlijke advertenties tonen. Dat gebeurt op basis van je eerdere bezoeken aan onze websites en de websites van derden. Wij en onze partners verzamelen dan jouw surf-, zoek- en koopgedrag op basis van cookietechnieken, je IP-adres en het advertentienummer dat gekoppeld is aan het apparaat waarmee je surft. Lees hier meer over cookies en hoe je ze uit kunt zetten als je dat wilt.
Fraude
Op fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Soms moeten wij klantgegevens gebruiken om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. Als dat moet, geven wij klantgegevens aan de overheid.
Jouw gegevens wijzigen
Uiteraard heb je het recht jouw gegevens in te zien, te laten wijzigen of te laten verwijderen. Neem contact op via onze klantenservice, dan helpen wij je verder.
Cookies
Deze website maakt gebruik van zogenaamde cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die op je computer worden geplaatst. Hierdoor is de website in staat je bij een volgend bezoek te herkennen. Dit doen wij om de website beter op jouw behoeften af te stemmen en gebruikersvriendelijker te maken.
Je kunt jouw browser zo instellen dat je bericht krijgt dat een cookie wordt geplaatst of dat het plaatsen van cookies niet meer mogelijk is. Je kunt dan mogelijk niet van alle onderdelen van de website optimaal gebruikmaken. Meer informatie over cookies vind je hier.
Algemene Voorwaarden
De Algemene Voorwaarden van HelloTV.nl zijn hier te bekijken.