- Home
- Retour aanmelden
Retour aanmelden
Hoe ruil of retourneer ik mijn product?
Soms bestel je iets online en blijkt bij het bekijken hiervan dat jet het product liever niet wil houden. In dat geval kun je het product binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen. We sturen je een ander product of je ontvangt na controle, je betaling binnen 5 dagen terug.
Wat we van je verwachten tijdens de bedenktijd
Pak je pakket uit op jouw manier en bekijk het product aan alle kanten. Ben je er niet blij mee? Doe er dan niets mee waarvan je zelf niet zou willen dat iemand anders dat vóór jou gedaan heeft met je aankoop. Doe je dat wel, dan kan het zijn dat je minder geld voor het product terugkrijgt.
Retourneren binnen zichttermijn
Wat jij van ons kunt verwachten na het retourneren
Heb je binnen 14 dagen aangegeven dat je je bestelling terug wilt sturen? Dan doen wij dit:
- We sturen je een bevestiging van je aanvraag;
- We sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling nadat we het product hebben ontvangen en gecontroleerd, binnen 5 dagen terug.
Verzendkosten bij retourneren
Retourneren via ons antwoordnummer zijn gratis. Neem contact op met [email protected] of LiveChat
Sommige producten moeten we vanwege afmetingen of gewicht met onze eigen bezorgdienst bij je ophalen. We rekenen hier 65 euro voor, indien je je product binnen de zichttermijn laat ophalen. Je krijgt voor dit bedrag wel een tegoedbon van ons, ter waarde van 65 euro. Deze kun je weer gebruiken bij de aanschaf van een nieuw product.
Wat je niet kunt retourneren
Sommige producten kun je helaas niet terugsturen:
- Softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend. Of als deze zijn geïnstalleerd of geregistreerd.
- Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
- Goed uitgevoerde diensten, zoals installatie- en kalibratie-kosten, ServicePlus pakketten kosten voor bijzondere verzendopties zoals bezorging op afspraak.
Heb je gevonden waar je naar op zoek was?
Online aankoop:
Hellotv biedt een bedenktermijn van 14 dagen.
Let op: het product mag alleen maar (voorzichtig) gebruikt zijn om te controleren wat voor soort product het is, wat de kenmerken zijn en hoe het werkt.
Dit de wettelijke bedenktijd ('herroepingsrecht'). Sinds 2014 heb je wettelijk bij webwinkels recht op een zichttermijn van 14 dagen.
Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. Je kunt een TV bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, en testen of het beeld net zo mooi is als je verwacht, maar je kunt niet gaan bingewatchen als je deze nog wilt retourneren.
We verzoeken je om het product zodanig te retourneren dat wij het product via onze buitenkansjes een tweede leven kunnen geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van consumentenelektronica.
Heb je toch meer tijd nodig om te bepalen of je je TV wilt houden? Schaf dan bij aankoop een ServicePlus pakket aan. Dan mag je de TV binnen 30 dagen retourneren, en alle series bingewatchen die je wil!
Winkel aankoop:
Bevalt je aankoop niet dan gaan we graag binnen 14 dagen het gesprek aan om samen te kijken naar een oplossing zoals het omruilen voor een grotere of kleinere tv.
Kan je geen product vinden dat je wilt hebben dan geven wij een tegoedbon.
Deze is onbeperkt geldig en ook inwisselbaar bij onze partner, Barbequeshop.nl
Het is hiervoor wel noodzakelijk dat je gebruik maakt van ons ServicePlus pakket.
Zie ook onze uitgebreide algemene voorwaarden
Zakelijke aankoop:
Voor een zakelijke aankoop gelden de regels van het consumentenrecht niet.
Heb je gevonden waar je naar op zoek was?
Meld je het product binnen de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen aan als retour? Dan zijn dit de voorwaarden:
- Retourneren is gratis als je gebruikmaakt van onze gratis retourprocedure. De procedure vind je hierboven onder het kopje "Hoe moet ik mijn retour aanmelden, verpakken en opsturen?". Je kunt de producten ook via een andere vervoerder retourneren en/of zonder het van tevoren aan ons te melden, maar dan moet je de verzendkosten zelf betalen.
- Het product valt onder de wet; koop op afstand
- Sommige producten vallen niet onder de wettelijke bedenktermijn.
- Softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend. Of als deze zijn geïnstalleerd of geregistreerd.
- Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
- Goed uitgevoerde diensten, zoals installatie- en kalibratie-kosten, ServicePlus pakketten kosten voor bijzondere verzendopties zoals en bezorging op afspraak. - Je krijgt het volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk terug (binnen 5 dagen na controle van je product). We kiezen hierbij voor hetzelfde betaalmiddel als waarmee je zelf betaald hebt, voor zover dit technisch mogelijk is. Contante terugbetaling (in de winkel) is niet mogelijk.
- Let op: het product mag alleen maar (voorzichtig) gebruikt zijn om te controleren wat voor soort product het is, wat de kenmerken zijn en hoe het werkt. Is het product minder waard geworden doordat je het op een andere manier hebt gebruikt? Dan krijg je maar een deel van het aankoopbedrag terug. Lees verder voor meer informatie hierover.
Retourneren binnen zichttermijn - Wil je een product retourneren dat je zelf in elkaar hebt moeten zetten, zoals een meubel? Dan adviseren wij dit product gedemonteerd terug te sturen, dus zoals je het hebt ontvangen. Als je dit niet hebt gedaan, dan moeten we helaas arbeidskosten in rekening brengen voor het demonteren van het artikel.
Het makkelijkste is om je retour aan te melden via onze klantenservice [email protected]. - Als een geretourneerd product niet voldoet aan bovenstaande voorwaarden, dan moeten we helaas een percentage op het aankoopbedrag inhouden. Hoe hoog het percentage zal zijn, hangt af van de prijs en de staat van het product.
Zie ook onze uitgebreide algemene voorwaarden
Heb je gevonden waar je naar op zoek was?
Online aankoop:
Neem contact op met ons klantenservice team via [email protected] of onze Live Chat om uw opties te bespreken.
Heb je gevonden waar je naar op zoek was?
De bedenktijd van 14 dagen gaat in op de dag nadat het product bezorgd is.
Heb je gevonden waar je naar op zoek was?
Zeker! Maar meld je product altijd van tevoren aan bij de serviceafdeling via [email protected].
De medewerkers van de serviceafdeling helpen je graag verder.
Ga vervolgens naar een van onze 13 vestigingen en een medewerker zal je helpen bij het innemen van je product. Zij zorgen daarna dat het product bij het service team terecht komt ter controle.
Heb je gevonden waar je naar op zoek was?
Ja, Indien jouw product aan de voorwaarden voor retour voldoet ontvang je het hele aankoopbedrag terug. Als je het product méér gebruikt dan nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wilt houden voldoet deze niet meer aan de voorwaarden en is het product minder waard geworden. Het kan zijn dat het product na aankoop minder waard is geworden doordat het product (licht) beschadigd is, of als er onderdelen ontbreken. Neem bijvoorbeeld een afstandsbediening, deze kosten wel 50 euro!
In deze gevallen zullen wij deze waardevermindering bij je in rekening brengen. Zie ook: Retourneren binnen zichttermijn
Heb je gevonden waar je naar op zoek was?
Als het product niet (volledig) aan de retourvoorwaarden voldoet dan is het product minder waard. Hellotv zal dan ook extra kosten moeten maken om het product als buitenkansje een tweede leven te geven. Een deel van deze totale kosten kan Hellotv als waardevermindering bij je in rekening brengen. De waardevermindering is afhankelijk van de staat waarin het geretourneerde product zich bevindt en kan variëren van 0 tot 100% van het aankoopbedrag. Zie ook: Retourneren binnen zichttermijn.
Heb je gevonden waar je naar op zoek was?